ATC en PSI Audio voor House of Talent

Dinsdag 30 oktober 2018, 13:05 • 367 keer gelezen
ATC en PSI Audio voor House of Talent

In augustus ging House of Talent (HOT) van start. Een SBS/Talpa programma waarin jong Nederlands talent een kans krijgt om te laten zien wat het waard is. Zoals we van John de Mol gewend zijn ligt de nadruk ook hier op het reality element. Hoe gaan de artiesten met elkaar om, en hoe houden ze het met elkaar uit? Maar muziek is waar het uiteindelijk toch om draait. Op de faciliteiten is duidelijk niet beknibbeld. Hoewel wij geen aandeel hebben gehad in de bouw van de HOT-studio zelf, vermelden we graag dat we de main- en nearfiled afluistering hebben geleverd. Te weten PSI Audio A17-M en ATC SCM110A SL Pro. De keuze daarvoor is gemaakt door engineer Holger Schwedt, die bij in de HOT-studio de songs produceert en mixt.


Boris Blank produceert op PSI Audio A21-M

Maandag 15 oktober 2018, 15:13 • 540 keer gelezen
Boris Blank produceert op PSI Audio A21-M

Het is een bekend fenomeen dat pro audio en Hifi steeds dichter naar elkaar toeschuiven. Zo maakte Benchmark Media jarenlang DA converters voor de pro markt maar richt men zich met hun DAC3 en HPA4 nu voornamelijk op de consumentenmarkt.  Terwijl deze beide producten zeker niet in de audiostudio zouden misstaan. Wij presenteren wij ons, om die reden, steeds vaker op Hifi shows. Een grootste gemene deler, als het gaat om demomateriaal, zijn de tracks van Yello. Die zijn zo fenomeenaal nauwkeurig geproduceerd dat zo'n beetje elke audio-installatie er beter door gaat klinken.


Audionabewerking studio voor video productiebedrijf

Maandag 08 oktober 2018, 18:29 • 279 keer gelezen
Audionabewerking studio voor video productiebedrijf

In oktober 2018 hebben wij voor een video productiebedrijf* een audionabewerking studio gebouwd. Na jaren van gestage groei ontstond de behoefte om in eigen huis audio te kunnen opnemen en te bewerken. Wij hadden de eer om een Pro Tools edit suite te mogen bouwen, inclusief spreekcel. Dat bleek een uitdaging want er moest veel functionaliteit worden gevat in een relatief kleine ruimte. Daarbij mocht een goede akoestiek niet ontbreken. En dat is gelukt.


Paul Power opnieuw verliefd

Maandag 08 oktober 2018, 12:12 • 1678 keer gelezen
Paul Power opnieuw verliefd

In 2015 koos Paul voor zijn studio met overtuiging voor een ATC SCM45A surround systeem. De laatste tijd werkt hij ook met regelmaat vanuit zijn homestudio, thuis. Eenmaal gewend aan (of is het verwend door?) de ATC sound in zijn studio, werd het verschil met thuis hem op zeker moment te groot. Paul vroeg ons of hij een paar SCM25A Pro mocht proberen. En wie zijn wij dan om daar Nee tegen te zeggen....


Trinnov MC AoIP: 64 kanalen AES67 en Dante

Vrijdag 31 augustus 2018, 11:31 • 629 keer gelezen
Trinnov MC AoIP: 64 kanalen AES67 en Dante

Op IBC Amsterdam toont Trinnov hun nieuwe High Channel Count (HCC) en Audio over IP oplossingen.

Trinnov, marktleider op het gebied van Digital Room Optimizing, heeft haar multi-channel lijn (MC) uitgebreid met een tweetal High Channel Count modellen. Naast de MADI versie zijn nu ook twee AoIP uitvoeringen verkrijgbaar op basis van AES67 en Dante.


Nieuwe studio voor Chris Beckers

Maandag 27 augustus 2018, 18:05 • 700 keer gelezen
Nieuwe studio voor Chris Beckers

In augustus 2018 heeft gitarist, songwriter, producer en engineer Chris Beckers op een nieuwe locatie in Amsterdam zijn nieuwe studio in gebruik genomen. Het Pro Tools HD systeem heeft een verjongingskuur ondergaan. Na een intensieve luistersessie heeft Chris tevens besloten zijn monitoren te vervangen voor ATC SCM45A Pro. De "goeie ouwe" Mozart mocht blijven.



MUTEC Clocking op Burning Beach Festival 2018

Woensdag 22 augustus 2018, 15:45 • 772 keer gelezen
MUTEC Clocking op Burning Beach Festival 2018

"Hoe zou het PA-systeem geclockt zijn?" Het is niet het eerste waar je aan denk wanneer je naar een dancefestival gaat. Ook geluidstechnici zullen in veel onderdelen van een geluidsysteem geïnteresseerd zijn maar meesten denken daarbij niet meteen aan clocking. 

Toch laat het volgende verhaal zien dat clocking er bij grote live systemen wel degelijk toe doet. De set-up van het Duitse Realhorns doet denken aan het Woodstock festival, toen alles draaide om hoornluidsprekers (want hoog rendement), aangestuurd door een stapel lichte McIntosh MC-2300 versterkers.